Til- og frameldingsregler til DBSUs arrangementer

Tilmelding, framelding, betaling, gebyrer, retningslinjer

Tilmelding til arrangementer

Tilmelding til arrangementer sker ved at sende en mail til: tilmelding@dbsu.dk. Herefter modtager du en mail, hvori du får at vide, at du er tilmeldt.

Man kan også tilmelde sig på telefon 71 71 02 23. Herefter får man tilsendt en mail, hvor man kan læse, hvordan man indbetaler deltagerbetalingen til DBSUs konto.

Man er først endeligt tilmeldt, når deltagerbetalingen er indbetalt og registreret hos kontoret.

Framelding og tilbagebetaling

Framelding skal ligeledes sendes til: tilmelding@dbsu.dk

  • Frist: Sidste frist for framelding er samme dato som sidste frist for tilmelding.

  • Tilbagebetaling:

    • Framelding før fristen → fuld tilbagebetaling.

    • Framelding efter fristen → halvdelen tilbagebetales.

  • Udeblivelse: Hvis man ikke framelder sig og ikke møder op, opkræves 100 kr. ekstra udover den halve deltagerbetaling.


I særlige tilfælde kan arrangørgruppen efter vurdering, og med godkendelse fra hovedbestyrelsen, give fuld tilbagebetaling.

Ansvar for arrangørgruppen

Ved arrangementer, hvor tilmeldingen sker til én af arrangørerne, er arrangørgruppen ansvarlig for straks at viderebringe tilmeldingen til kontoret, så der kan udsendes mail om indbetaling af deltagerbetaling.

Arrangementer på Fuglsangcentret

Ved arrangementer på Fuglsangcentret skal man opgive cpr-nummer, hvis medlemskab af DBS. Opgives der forkerte oplysninger om medlemskab, udløser det en bøde på 500 kr. pr. døgn.

Ekspeditionsgebyr ved gratis arrangementer

Ved arrangementer uden deltagerbetaling kan arrangørgruppen foreslå et ekspeditionsgebyr, hvis man framelder sig efter sidste tilmeldingsfrist. Dette skal dog først godkendes af hovedbestyrelsen.

Generelle retningslinjer

De beskrevne regler er kun generelle retningslinjer. Hvis arrangementsgruppen ønsker at afvige fra disse – fx ved differentieret deltagerbetaling – skal dette aftales med den siddende hovedbestyrelse.